تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/10 - 22:54
کد خبر: 468694

واکنش کاربران توئیتری به استیضاح وزیر صمت؛

موسوی: فاطمی امین برود به خانه و به اداره بدش فکر کند/ قالیباف: فاطمی جزو بهترین وزرا بود

موسوی: فاطمی امین برود به خانه و به اداره بدش فکر کند/ قالیباف: فاطمی جزو بهترین وزرا بود

 در ماه‌های اخیر در پی نا آرامی های اقتصادی به ویژه در بخش تولیدات صنعتی و خودرو و همچنین افسارگسیختگی و اختلالات ایجاد شده در فرایند عرضه و تقاضای این محصول و صعود جهشی قیمت‌ها، نمایندگان خانه ملت پس از بررسی موضوع در نهایت طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را به تصویب اکثریت رساندند.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ماه‌های اخیر در پی نا آرامی های اقتصادی به ویژه در بخش تولیدات صنعتی و خودرو و همچنین افسارگسیختگی و اختلالات ایجاد شده در فرایند عرضه و تقاضای این محصول و صعود جهشی قیمت‌ها، نمایندگان خانه ملت پس از بررسی موضوع در نهایت طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را به تصویب اکثریت رساندند.

از این رو مجلس شورای اسلامی جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت – را به « بررسی استیضاح وزیر صمت »، در صحن علنی اختصاص داد و مخالفان و موافقان نظرات خود را در دو نوبت صبح و عصر در مورد عملکرد وزیر بیان کردند. پس از اظهارات مخالفان و موافقان، وزیر صنعت و دفاع رییس جمهور از عملکرد این وزارتخانه، استیضاح به رای مجلس گذاشته شد.

وکلای ملت با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند و به این ترتیب فاطمی امین با وزارت صنعت خداحافظی کرد.

در ادامه این گزارش قصد داریم به حواشی توئیتری و مواضع فعالین سیاسی و اقتصادی در خصوص این تصمیم مجلس شورای اسلامی بپردازیم، در ذیل برخی از واکنش‌های چهره‌های سیاسی و همچنین فعالین دانشجویی را می‌خوانید:

 مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در فضای توئیتربا اعتراض به فضای جو زده مجلس شورای اسلامی در فرایند استیضاح وزیر صمت به انتقاد پرداخته و با بیان اینکه « همراهی با مردم غیر از عوام زدگی و تحت تاثیر های و هوی قرار گرفتن است »، بحث منطق مخالفین و مخالفت را مطرح نمود و گفت « اینکه در سایت‌ها و فضای مجاری و امثال اینها علیه ما،علیه این مجموعه، علیه مجلس، علیه قانون جنجال کنند، نباید شما را به زانو در آورد، ادامه این مطلب را زیر می‌خوانید: 

ابراهیم رضایی نماینده مردم بوشهر نیز که از موافقان استیضاح وزیر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بود با بیان اینکه برای دفاع از حقوق ملت ایران به فاطمی امین رای داده بودم، بدلیل توان مدیریتی پایین و ناتوانی در پاسخ به مطالبات مردم رای خود را از او پس گرفتم. در ادامه توئیت منتشر شده او را می‌خوانید: 


سید علی موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در توئیتی از استیضاح وزیر سمت حمایت کرد و با بیان اینکه « فاطمی امین از بهارستان به وزارت سمت برنگردد و برود به خانه و به اداره بدش فکر کند! » نظر خود را اینگونه اعلام نمود که در ذیل می‌بینید: 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت نیز در واکنش به استیضاح وزیر در توئیتی بیان داشت: فاطمی امین بدون شک در میان وزرای پیشینی که در این وزارت خانه دیدم جزو بهترین محسوب می شود.

روح الله حضرت پور نیز در واکنش به استیضاح فاطمی امین نوشت: 

در ادامه نیز واکنش برخی از فعالین سیاسی و دانشجویی را نسبت به استیضاح وزیر صمت می‌خوانید: 

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top